Saturday, June 21, 2008

duh!!!(part III)

i actually wanted to write this last nite...but i just couldnt..everytime i think about it i felt like crying...saya rasa sebak sgt....saya nak menulis sebab the news i rcvd yesterday morning was the one that i've been waiting for like a month or so...yes, it was good news for me and few others... alhamdulillah...saya rasa sgt2 bersyukur dgn rezeki Allah ni...terima kasih... tp utk sebilangan yang lain..it was sad..bukan saja sedih tp pedih...so me & the others yg rcvd good news tu tak tau sama ada kami patut bergembira atau bersedih...in the end kami duduk diam2 je... seboleh mungkin kami nak menjaga hati mereka jugak... saya sgt faham perasaan mereka ..as i told one of them..there's just no words tu console...

maybe some of you are thinking what am i rattling about ni..mcm mambang mabuk brandi ke hapa..(hehe) well im not... saya cuma nak tekankan..dlm kehidupan ni there's always two sides of everything...mcm ying & yang...mcm happiness & sorrow...mcm black & white... bila ada org bersuka...at the same time ada org berduka...saya sudah melalui dua2 side ni... jd saya faham perasaan berada di sebelah mana2 pihak pun.. di mana2 tpt saya pergi..saya sll menjadi org yg plg tua...so im like a kakak to almost everyone... jd bila 2 org adik2 saya tidak dapat berita yg menggembirakan saya & adik2 yg lain tu ..i was shocked at first..it was so unbelievable to me...it just couldnt be... these two ppl ialah org yg plg rapat dgn saya..org yg selalu saya cari kalau in need...ppl who can listen & support me... 2 org ni jugak yg byk mengajar saya... kerana itulah sedih mereka menjadi pedih di hati saya...i woke up early this morning & did my sembahyang tahjud & sembahyang hajat as usual bila saya tak boleh tido...the diff was...the prayers were especially for them..saya bersyukur sgt2 & gembira dgn apa yg Allah beri ni..tp kegembiraan saya akan lebih berganda kalau 2 org adik2 saya ni dapat share apa yg kami dapat ni jugak...

saya sebenarnya tak tau apa yg boleh saya ckp utk meredakan adik2 saya..whom im sure at this moment sgt2 hiba..sgt2 down...tp saya doakan mereka byk2 bersabar & berdoa pada Allah yg some miracle will happen... lebih byk saya bercakap pasal ni lebih pedih lagi hati ni..lebih pilu lagi mereka... take care ya..

pada adik2 saya yg dpt berita gembira ni..congratulations & good luck! just remember, it wont be getting any easier guys, just getting more tougher! a reminder utk saya jugak... just be passionate with what you do and buat seikhlasnya ya...

No comments: